Silniki 2.0 Silnik 2.0 (115KM) C20NE - 8-zaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic 1.5.2. Opel Astra miał go pod maską od września 1991 roku do sierpnia 1994 roku. Silnik ma zapłon bezstykowy bez modułu zapłonowego.
Silniki tego typu mają następującą charakterystykę: Pojemność 1998 ccm Moc maksymalna 115KM przy 5200 obr./min Moment obrotowy maks. 170Nm przy 2600 obr./min Silnik 2.0 (136KM) X20XEV- 16-zaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec. Konstrukcja techniczna wyposażyła go w zapłon bezpośredni DIS i kolektor dolotowy o zmiennej geometrii. W Astrze jest montowany od marca 1995 roku. Silniki tego typu mają następującą charakterystykę: Pojemność 1998 ccm Moc maksymalna 136KM przy 5600 obr./min Moment obrotowy maks. 188Nm przy 3200 obr./min Silnik 2.0 (150KM) C20XE - 16-zaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic M2.5. Zapłon bezpośredni DIS, kolektor dolotowy o zmiennej geometrii. Silnik ten był montowany od września 1991 roku. Od sierpnia 1992 roku zamieniono Motronic M2.5 na Motronic M2.8. Silniki z wtryskiem Motronic M2.8 mają następującą charakterystykę: Pojemność: 1998 ccm Moc maksymalna: 150KM przy 6000 obr./min Moment obrotowy maks.: 196Nm przy 4600 obr./min
|