Opel Astra GTC |
|
Opel Astra GTCOpel Astra Gran Turismo Compact - prawdopodobnie najbardziej ekscytujący model Opla jaki kiedykolwiek pojawił się na rynku. Opel Astra GTC kosztuje oficjalnie 58 250PLN - tyle kosztuje najsłabsza wersja z silnikiem 1.4. Wersja z turbo kosztuje ponad 100.000PLN. Jest to auto niezwykle aerodynamiczne. W konstrukcji auta zawarte jest interaktywne zawieszenie i opcjonalny system kontroli amortyzacji. Jednym przyciskiem SportSwitch kierowca może włączyć sportowy tryb jazdy, który obejmuje zdecydowanie twardsze ustawienie amortyzatorów oraz szybsze reakcje pedału gazu. Szybciej reaguje także układ kierowniczy. Niebawem Opel Astra GTC ma mieć montowany szklany, panoramiczny dach, rozciągający się do drugiego słupka - wrażenia z jazdy jak z lotu szybowcem (za bagatelną dopłatą 5.000PLN). Opel Astra GTC jest produkowana w Belgii gdzie z taśm zakładów Opla w Antwerpii zjeżdżają również 5-drzwiowe wersje Astry oraz kombi. Opel Astra GTC powstanie w ilości 70.000 egzemplarzy rocznie. Wnętrze Astry GTC ma bardzo sportowy charakter. Styliści zaprojektowali je oczywiście także w ten sposób, aby było przyjazne dla użytkownika. Przednie siedzenia bez problemu pozwolą zająć miejsce za kółkiem lub na fotelu pasażera osobom tzw. słusznej postury. Z tyłu nie ma już tak wiele miejsca. Daleka podróż może być uciążliwa zwłaszcza dla wysokich pasażerów. Opel Astra GTC ma lekko pracujący układ kierowniczy ze wspomaganiem (jego siła uzależniona jest od prędkości jazdy - im większa prędkość tym mniejsze wspomaganie). Zawieszenie jest stosunkowo twarde, jednakże wybiera dziury w stopniu zadowalającym. Przy jeździe dynamicznej auto jedzie jak po torach i nie wychyla się przesadnie. Źródło:www.motobiznes.o2.pl |