Opel Astra III |
|
Opel Astra IIIOpel Astra pierwszej generacji produkowany był całkiem długo. Miał okrągłe kształty i był głównym konkurentem Golfa III. Opel Astra drugiej generacji nie porywał już tak bardzo, ale Opel Astra III - zaskakuje chyba wszystkich. Nawet samego VW. Opel Astra III jest nie tylko piękny, ale także wyposażony całkowicie nową gamę silników. Ma także bardzo nowoczesne wnętrze. Kształt jakim może szczycić się Opel Astra III jest wręcz kosmiczny. Wnętrze nie jest najciaśniejsze, ale do największych też nie należy. Dyskomfort mogą poczuć zwłaszcza osoby o wzroście przekraczającym 180cm podróżujące z tyłu. Deska rozdzielcza ma wszystko na swoim miejscu i jest przede wszystkim czytelna - najważniejsze zegary są największe. Obrotomierz i prędkościomierz mają chromowane obramowanie i są nachylone pod małym kątem. Ten charakter aż zachęca do sportowej jazdy. Kierownica stosunkowo gruba, pokryta skórą, dobrze układa się w dłoniach, pozwala wyczuć samochód. Opel Astra III ma jeden punkt centralny - jest nim przycisk SportSwitch. Testowany Opel Astra III ma 150-konny silnik o pojemności 1.9. Jest to rekord uzyskanej mocy przy tej pojemności (oczywiście w tej klasie aut). Przy jeździe z wyłączoną opcją "Sport" silnik zużywa około 6-7 litrów/100km. Wynik przyzwoity. Silnik jednym słowem bardzo dobry. Astra III świetnie trzyma się drogi, do czego na pewno dokładają się opony i felgi - całe zawieszenie jest komfortowo zestrojone. Bezpieczeństwo jazdy nie sportowej zwiększa dodatkowo ESP+. Natomiast przy jeździe z włączoną opcją "Sport" Opel Astra III zmienia się bardzo istotnie. Przede wszystkim - charakterystyka silnika i zawieszenia zmienia się w sportową, a silnik Diesla zaczyna pracować jak benzynowy. Gaz reaguje na najdelikatniejsze dotknięcie. Silnik szybko wchodzi w czerwone pole. Astra przyspiesza dużo szybciej. Przy takiej jeździe nie powinna do tego spalać więcej niż 10 l/ 100 km. No i jeszcze cena - ponad 100.000 PLN. Wersja Enjoy - prawie 120.000PLN. Źródło:www.global.net.pl |