Silniki 1.6Silnik 1.6 (71KM) X16SZ - jest to jednostka 8-zaworowa z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec. Opel Astra miał montowany ten silnik od lutego 1994 roku. X16SZ jest modyfikacją silnika C16NZ, przez co spełnia ostrzejsze normy czystości spalin. Wyposażony jest w czujnik spalania stukowego i zapłon bezpośredni. Silniki te mają następującą charakterystykę:
Pojemność 1598 ccm Moc maksymalna 71KM przy 5000 obr./min Moment obrotowy maks. 128Nm przy 2800 obr./min Silnik 1.6 (75KM) X16SZR jest jednostką 8-zaworową, której wcześniejsza odmiana była oznaczana C16NZ (silnik ten Opel Astra miał montowany od września 1991 roku do sierpnia 1994 roku). C16NZ nie jest wyposażony w czujnik spalania stukowego. X16SZR jest wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F oraz czujnik spalania stukowego i zapłon bezpośredni. X16SZR nie ma rozdzielacza zapłonu a napięcie do świec zapłonowych dostarczane jest prosto z dwóch cewek zapłonowych, które są sterowane przez moduł zapłonowy. X16SZR ma następującą charakterystykę: Pojemność 1598 ccm Moc maksymalna 75KM (55kW) przy 5200 obr./min Moment obrotowy maks. 125Nm przy 2800 obr./min Silnik 1.6 (100KM) Występuje w następujących odmianach: C16SE oraz X16XEL. C16SE to jednostka 8-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M. C16SE był stosowany od lutego 1993 roku do sierpnia 1994 roku. W C16SE był wtedy wyposażany każdy Opel Astra z oznaczeniem 100MPI. Natomiast X16XEL jest silnikiem 16-zaworowym, który ma dwa wałki rozrządu (DOHC) i wielopunktowy wtrysk paliwa Multec.S. Jest stosowany do dzisiaj, choć od momentu, kiedy Opel Astra po raz pierwszy poczuł go pod maską minęło już prawie 12 lat. Zarówno C16SE jak i X16XEL są wyposażone w bezpośredni zapłon. Silniki X16XEL mają następującą charakterystykę: Pojemność 1598 ccm Moc maksymalna 100KM przy 6200 obr./min Moment obrotowy maks. 150Nm przy 3200 obr./min
|