Silniki 1.8Silnik 1.8 (90KM) C18NZ - to jednostka 8-zaworowa, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec. Opel Astra miał go pod maską między wrześniem 1991 roku a sierpniem 1994 roku. C18NZ posiada zapłon bezstykowy typu MHSV z osobnym modułem zapłonowym.
Silniki tego typu mają następującą charakterystykę: Pojemność 1796 ccm Moc maksymalna 90KM przy 5400 obr./min Moment obrotowy maks. 148Nm przy 3000 obr./min Silnik 1.8 (115KM) X18XEL to jednostka 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem firmy Simtec i zapłonem bezpośrednim. Kolektor dolotowy ma zmienną geometrię. Montowany jest w Astrze od września 1994 roku. Silniki tego typu mają następującą charakterystykę: Pojemność 1799 ccm Moc maksymalna 115KM przy 5400 obr./min Moment obrotowy maks. 168Nm przy 4000 obr./min Silnik 1.8 (125KM) C18XE - jest to jednostka 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec. Wyposażona w zapłon bezpośredni DIS i kolektor dolotowy o zmiennej geometrii. W Oplu Astrze montowany był jedynie od okresie od lutego do sierpnia 1994 r. Silniki tego typu mają następującą charakterystykę: Pojemność 1799 ccm Moc maksymalna 125KM przy 5600 obr./min Moment obrotowy maks. 168Nm przy 4800 obr./min
|